Sinds een paar weken ben ik in het bezit van een Kymco MXU 50 reverse (2011). Dit is een zeer leuke en stevige brommer quad met iets te weinig vermogen.
Met 1 persoon kan de quad bijna 50km/h.
Met 2 personen (volwassene en kind) gaat de quad moeilijk voorbij de 30km/h als die net doorgeschakeld is naar de hoogste versnelling. Als je met 2 personen vanuit stilstand in één keer door kan trekken dan gaat de vertraging rond de 30km/h beter en kan er ook bijna 50km/h gehaald worden.
Heuvel op tussen de 25-35km/h gaat ook niet super.
Donuts draaien op nat gras is net te doen.
De quad is bijna origineel. De enige verandering is een Turbokit geluidsdemper.
Het lijkt erop dat de 50cc net wat te weinig is.
Morgen wat dingen uit elkaar halen om te kijken wat en welke maten van de verschillende onderdelen gemonteerd zijn.
Welke onderdelen zijn er nodig om naar 60 of 70cc te gaan? Cilinder kit / CDI wel of niet veranderen / Carburateur of enkel de sproeier veranderen / andere rolletjes?
En waar zijn deze passende onderdelen te koop?
Trekt de quad hiermee wat sneller door? De max snelheid hoeft niet boven de 55km/h te komen.
Elektrische choke en donuts maken is een must ivm gebruik door kinderen
Kymco MXU 50 reverse opvoeren
- Kick
- Beginnend gebruiker
- Berichten: 6
- Lid geworden op: zo okt 15, 2017 7:01 pm
- Merk type quad: Kymco MXU 50 reverse
Kymco MXU 50 reverse opvoeren
Laatst gewijzigd door Kick op zo dec 13, 2020 11:27 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
- Kick
- Beginnend gebruiker
- Berichten: 6
- Lid geworden op: zo okt 15, 2017 7:01 pm
- Merk type quad: Kymco MXU 50 reverse
Re: Kymco MXU 50 reverse opvoeren
Laatst gewijzigd door Kick op ma dec 14, 2020 9:02 am, 3 keer totaal gewijzigd.
- Kick
- Beginnend gebruiker
- Berichten: 6
- Lid geworden op: zo okt 15, 2017 7:01 pm
- Merk type quad: Kymco MXU 50 reverse
Re: Kymco MXU 50 reverse opvoeren
Huidige setup info:
Kymco MXU 50 reverse 2 takt
Cilinder 49cc GAK KY-3
Carburateur Keihin KT 175 A cAb, Sproeier 80 4mm
9 gram rolletjes, geen varioring
Turbokit 4401 uitlaat, geen prop
Vandaag zonder uitlaat gereden om te kijken of er ergens een prop of vernauwing zit maar dit geeft geen verschil.
Heeft iemand een idee om de quad sneller door de 30km/h te laten gaan, nu blijft de snelheid daar hangen (zeker met 2 personen) ?
Bij 30km/h schakelt de quad net door naar de hoogste versnelling waarbij de toeren terug zakken en het ‘knetterende’ 2-takt geluid over gaat in een moeilijk brommend geluid.
Topsnelheid is nu bijna 50 en hoeft niet veel hoger.
Zou het ‘moeilijk brommend geluid’ rond de 30km/h ook kunnen komen door te veel of te weinig benzine door een verkeerde sproeier?
Of is het noodzakelijk een vergroting naar 70cc te doen met een vergroting van de sproeier, en afstellen met de rolletjes en max snelheid limiteren met een varioring?
Vergroting van de carburateur is denk ik lastig omdat er een los inlaatstuk van 17,5mm op zit. Als 70cc teveel is voor deze carburateur, kan 60cc dan wel met deze carburateur?
Er is iets meer kracht nodig.
Kymco MXU 50 reverse 2 takt
Cilinder 49cc GAK KY-3
Carburateur Keihin KT 175 A cAb, Sproeier 80 4mm
9 gram rolletjes, geen varioring
Turbokit 4401 uitlaat, geen prop
Vandaag zonder uitlaat gereden om te kijken of er ergens een prop of vernauwing zit maar dit geeft geen verschil.
Heeft iemand een idee om de quad sneller door de 30km/h te laten gaan, nu blijft de snelheid daar hangen (zeker met 2 personen) ?
Bij 30km/h schakelt de quad net door naar de hoogste versnelling waarbij de toeren terug zakken en het ‘knetterende’ 2-takt geluid over gaat in een moeilijk brommend geluid.
Topsnelheid is nu bijna 50 en hoeft niet veel hoger.
Zou het ‘moeilijk brommend geluid’ rond de 30km/h ook kunnen komen door te veel of te weinig benzine door een verkeerde sproeier?
Of is het noodzakelijk een vergroting naar 70cc te doen met een vergroting van de sproeier, en afstellen met de rolletjes en max snelheid limiteren met een varioring?
Vergroting van de carburateur is denk ik lastig omdat er een los inlaatstuk van 17,5mm op zit. Als 70cc teveel is voor deze carburateur, kan 60cc dan wel met deze carburateur?
Er is iets meer kracht nodig.
- Kick
- Beginnend gebruiker
- Berichten: 6
- Lid geworden op: zo okt 15, 2017 7:01 pm
- Merk type quad: Kymco MXU 50 reverse
Re: Kymco MXU 50 reverse opvoeren
Beetje een one man show.
De sproeier in stapjes van 80 naar 84 naar 88.
Tech Pulley rollers van normale 9.0 naar Tech Pulley 8.5 naar Tech Pulley 8.0
Ook met twee personen gaat de quad nu goed door de 30kmh waarbij de quad naar het hoogste verzet gaat. Dit overgang moment door de 30kmh is bijna niet meer voelbaar.
Wegtrekken gaat nu heel snel, grind en zand sproeit weg, donuts en achtjes draaien gaat nu super.
Het max toerental klinkt iets hoger en de max snelheid is nu 46-47 GPS kmh met zijn tweeën.
Helemaal goed zo.
Er valt veel uit zo’n 50cc 2 takt blokje te halen
Nieuwe setup:
Kymco MXU 50 reverse 2 takt
Cilinder 49cc GAK KY-3
Carburateur Keihin KT 175 A cAb, Sproeier 88 4mm
8 gram Tech Pulley rolletjes, geen varioring
Turbokit 4401 uitlaat, geen prop
De sproeier in stapjes van 80 naar 84 naar 88.
Tech Pulley rollers van normale 9.0 naar Tech Pulley 8.5 naar Tech Pulley 8.0
Ook met twee personen gaat de quad nu goed door de 30kmh waarbij de quad naar het hoogste verzet gaat. Dit overgang moment door de 30kmh is bijna niet meer voelbaar.
Wegtrekken gaat nu heel snel, grind en zand sproeit weg, donuts en achtjes draaien gaat nu super.
Het max toerental klinkt iets hoger en de max snelheid is nu 46-47 GPS kmh met zijn tweeën.
Helemaal goed zo.
Er valt veel uit zo’n 50cc 2 takt blokje te halen
Nieuwe setup:
Kymco MXU 50 reverse 2 takt
Cilinder 49cc GAK KY-3
Carburateur Keihin KT 175 A cAb, Sproeier 88 4mm
8 gram Tech Pulley rolletjes, geen varioring
Turbokit 4401 uitlaat, geen prop