Quad alternatief voor auto?

Alles wat niet in de andere forums thuishoort.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
KDW038
Nieuw geregistreerde gebruikers
Nieuw geregistreerde gebruikers
Berichten: 1
Lid geworden op: zo feb 03, 2013 6:33 pm

Quad alternatief voor auto?

Bericht door KDW038 »

Hallo,

Ik word binnenkort 18 en ga dan beginnen aan het halen van mijn autorijbewijs. Ik wil echter geen auto kopen omdat dat me te duur lijkt. (Verzekering, wegenbelasting, onderhoud, benzine, etc.). Ik heb een scooter kopen ook overwogen maar dat lijkt me ook een beetje saai. Is een quad dan geen goed alternatief? Ik las ergens dat verzekering van een quad ±100 - 250 per jaar is en ±60 voor wegenbelasting, toch betrekkelijk minder als een auto. Ik vind een auto ook minder actie hebben als bijvoorbeeld een motor of een scooter. Het is voornamelijk voor kleine afstanden van 5km, maar ik wil er ook wel eens langere ritten op gaan maken. Klopt het dat je er gewoon mee op de snelweg mag? Ik heb al een beetje rondgekeken en volgensmij kan ik met mijn beschikbare bedrag van 4000 euro iets moois kopen. Maar wat adviseren jullie mij? Wel of niet doen? En waar kan je een quad laten repareren? Klopt de verzekering en wegenbelasting inderdaad?

Alvast bedankt!

Gr.
Gebruikersavatar
erik98
Normale gebruiker
Normale gebruiker
Berichten: 119
Lid geworden op: wo jan 04, 2012 9:20 pm

Re: Quad alternatief voor auto?

Bericht door erik98 »

ik kan je alvast vertellen, met een uqad mag je inderdaad op de snelweg, ookal raad ik je dat sterk af, je bent laag, dus medemensen zien je slecht, de 1 vrachtwagen die je tegenkomt heeft zo'n enorme windvlaag dat je zo aan de andere kant van de weg kunt staan als je even niet oplet, en bovendie rijd je dan constant op de top van je quad, wat niet bevordelijk is voor het motorblok. ook is het zeeer verstandig om te zorgen dat je te alle tijden je quad vast kunt zetten aan een lantarenpaal of een 4**** gekeurd anker met een 4**** gekeurde ketting/staalkabel met een 4**** slot, je zult merken dat dit ook een vereiste is van de verzekering. mijn voorkeur zou trouwens naar een auto gaan ipv een quad, puur vanwegen het gemak als je een keer verder moet rijden, en in de winter is het warm en droog etc
Plaats reactie