Cpi quad 50 cv

Alles wat niet in de andere forums thuishoort.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
arnedepreitere
Geregistreerde gebruikers
Geregistreerde gebruikers
Berichten: 4
Lid geworden op: do aug 20, 2020 6:18 am

Cpi quad 50 cv

Bericht door arnedepreitere »

Hallo,

Mijn zoontje heeft een cpi quad 50cc.

Ik vroeg me af of iemand weet wat het olie vatje onder het zadel is? Is dit om zijn eigen 2 takt te mengen?

Als ik de aflaatplug onderaan het blok open doe komt er een heel klein beetje olie uit en dit staat niet in verbinding met dat vatje.

Iemand ervaring ?
Gebruikersavatar
Dylan Keizer
Beheerders
Beheerders
Berichten: 879
Lid geworden op: zo aug 22, 2010 10:03 pm
Merk type quad: CPI XT50R en Adly Rocky
Locatie: Amsterdam - Noord
Contacteer:

Re: Cpi quad 50 cv

Bericht door Dylan Keizer »

Hoi welkom op het forum

Het olietankje onder het zadel is de mengolie voor de motor het is een 2 takt dus er moet olie in of je mengt zelf in de tank 100 milliliter olie op 5 liter benzine

De aftapplug onder het blok is de schakelbak olie 75w/w90 zorg ervoor dat er genoeg in zit anders loopt de bak stuk er hoort 100 tot 125 milliliter in te zitten

Verstuurd vanaf mijn SM-T395 met Tapatalk
Pk's is hoe hard je de muur raakt koppel is hoever je de muur met je meeneemt :text-lol:
Gebruikersavatar
arnedepreitere
Geregistreerde gebruikers
Geregistreerde gebruikers
Berichten: 4
Lid geworden op: do aug 20, 2020 6:18 am

Re: Cpi quad 50 cv

Bericht door arnedepreitere »

Beste!

Hartelijk dank voor de info !


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
arnedepreitere
Geregistreerde gebruikers
Geregistreerde gebruikers
Berichten: 4
Lid geworden op: do aug 20, 2020 6:18 am

Re: Cpi quad 50 cv

Bericht door arnedepreitere »

Beste!

We hebben ons quadje mee voor een eerste echte testrit in de ardennen. Na een tijdje rijden begint het olie lampje vaak te branden en en er komt heel veel rook uit de uitlaat.

Er zit nog veel olie in het vatje onder het zadel, misschien zit de toevoer leiding verstopt naar de carbu van dit vatje?

Kan er misschien beter wat 2 takt ingieten maar dan krijgt hij misschien te veel olie indien de leiding toch niet verstopt zou zitten.

Alvast dank voor je info


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Dylan Keizer
Beheerders
Beheerders
Berichten: 879
Lid geworden op: zo aug 22, 2010 10:03 pm
Merk type quad: CPI XT50R en Adly Rocky
Locatie: Amsterdam - Noord
Contacteer:

Re: Cpi quad 50 cv

Bericht door Dylan Keizer »

Hoi

Het olie lampje heeft niets te doen met de toevoer naar de motor wel heeft deze de functie om aan te geven als er te weinig olie in het tankje zit doormiddel van een vlotter soms blijft deze hangen zelf heb ik eens meegemaakt dat de vlotter zelf defect was wat voor valse alarmen gaf

Vedder het kan geen kwaad om wat extra olie te mengen let ook op je tankje als deze vol is en er na het rijden olie uit is weet je dat de oliepomp werkt ;)
Pk's is hoe hard je de muur raakt koppel is hoever je de muur met je meeneemt :text-lol:
Plaats reactie