CPI JE50 QUAD opvoeren

Vragen en tips bij het onderhoud en reparatie van je quad.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dman27
Beginnend gebruiker
Beginnend gebruiker
Berichten: 6
Lid geworden op: do okt 17, 2019 11:05 am
Merk type quad: CPI JE50

CPI JE50 QUAD opvoeren

Bericht door Dman27 »

Even voorstellen: Ik ben Damian en heb nu bijna een jaar deze CPI Quad. Vind het een leuk ding maar er zit amper snelheid in. Komt niet boven de 35 km/h dus wil hem ombouwen naar 70cc. Ik knutsel veelal aan mijn Orion brommer dus dacht lukt mij wel om ook mijn Quad te doen maar loop hiermee gigantisch vast.
Ik heb een stage 6 cilinder 70cc minarelli horizontaal luchtgekoeld aangeschaft, membraan en TNT carburateur PHBG19 pen 10. Alles erop gezet maar krijg hem niet aan de praat. Eigenlijk wel logisch want heb niet genoeg verstand er van om dit goed te kunnen.
Zou het er aan kunnen liggen dat omdat mijn Quad een automatische choke heeft ik de verkeerde carburateur heb gekocht? Ik had er namelijk niet opgelet dat dit een handchoke carb is.... Bij starten krijgt bougie een vonk en de Cilinder werkt maar krijg de motor niet draaiende. Iemand een idee of het type carburateur de boosdoener is of en wat er verder fout aan is? Kan alle hulp gebruiken :pray:

gebruikte onderdelen:
TNT Racing 111020 carburateur Tnt Type Phgb19 (handchoke :o )
Cylinderkit Streetrace 70cc CPI AC (10mm) luchtgekoeld
B9ES (Lange schacht) bougie

Groet Damian
Bijlagen
CPI quat 50cc.jpg
CPI quat 50cc.jpg (70.89 KiB) 10210 keer bekeken
Gebruikersavatar
Purple_squirrel46
Globale moderators
Globale moderators
Berichten: 10
Lid geworden op: wo sep 11, 2019 10:55 am
Merk type quad: Aeon Goes 50s
Locatie: Amsterdam

CPI JE50 QUAD opvoeren

Bericht door Purple_squirrel46 »

Hey Damian, welkom op het Forum.
[mention]Dylan Keizer [/mention]
Heb jij misschien wat tips voor hem aangezien je zelf ook een cpi rijd?


~2 wheels move the body 4 wheels move te soul~
Do not look back. You're not going that way...
Gebruikersavatar
Dylan Keizer
Beheerders
Beheerders
Berichten: 879
Lid geworden op: zo aug 22, 2010 10:03 pm
Merk type quad: CPI XT50R en Adly Rocky
Locatie: Amsterdam - Noord
Contacteer:

Re: CPI JE50 QUAD opvoeren

Bericht door Dylan Keizer »

Hoi Damian

De carburateur zou gewoon moeten werken net als de streetrace 70cc dit is een succesvolle set-up
controleer of de bougie nat word brandstof krijgt en hoe zit het met de compressie?
je zij ook dat je het membraan heb vervangen sluit deze goed af heb je geen lekkage

dan nog wat ik raad je aan om geen lange schacht te gebruiken dit is enkel voor de watergekoelde uitvoering webshops halen dit vaak door elkaar de juiste bougie is een B8HS of BR8HS
Pk's is hoe hard je de muur raakt koppel is hoever je de muur met je meeneemt :text-lol:
Gebruikersavatar
Dman27
Beginnend gebruiker
Beginnend gebruiker
Berichten: 6
Lid geworden op: do okt 17, 2019 11:05 am
Merk type quad: CPI JE50

Re: CPI JE50 QUAD opvoeren

Bericht door Dman27 »

Hoi Dylan,

Lees je bericht nu pas, fijn om van je te horen !
Ik heb alles nogmaals nagelopen, alles zit volgens mij juist gemonteerd, ook het membraam.
Voor de bougie heb ik de "oude" nog goed werkende bougie weer gepakt omdat de lange schacht niet werkte die past inderdaad niet. Bougie net gecheckt of die nat is, is moeilijk te zien, nogal smerig. Ga toch maar een nieuwe bestellen. Benzine toevoer zou een mogelijkheid kunnen zijn.....
Ga het morgen/maandag verder onderzoeken.
Heb je misschien ergens op het forum geplaatst hoe jouw carburateur en membraam erop zit? Misschien heb ik toch daar nog een foutje mee gemaakt en kan ik het daarop checken?

Groet,
Damian
Gebruikersavatar
Dylan Keizer
Beheerders
Beheerders
Berichten: 879
Lid geworden op: zo aug 22, 2010 10:03 pm
Merk type quad: CPI XT50R en Adly Rocky
Locatie: Amsterdam - Noord
Contacteer:

Re: CPI JE50 QUAD opvoeren

Bericht door Dylan Keizer »

Hoi Damian

Inderdaad beginnen met een nieuwe bougie is wel handig kan je zien wat er gebeurd

Maak van jouw set-up eens wat foto’s kan ik mee kijken of ik wat zie wat er eventueel verkeerd kan zitten


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Pk's is hoe hard je de muur raakt koppel is hoever je de muur met je meeneemt :text-lol:
Gebruikersavatar
Dman27
Beginnend gebruiker
Beginnend gebruiker
Berichten: 6
Lid geworden op: do okt 17, 2019 11:05 am
Merk type quad: CPI JE50

Re: CPI JE50 QUAD opvoeren

Bericht door Dman27 »

Hoi Dylan,

Bougie(s) besteld, zal dan ook de foto's uploaden hoe het er allemaal opzit.
Thanks !
Gebruikersavatar
Dman27
Beginnend gebruiker
Beginnend gebruiker
Berichten: 6
Lid geworden op: do okt 17, 2019 11:05 am
Merk type quad: CPI JE50

Re: CPI JE50 QUAD opvoeren

Bericht door Dman27 »

Hallo Dylan,

Even druk geweest maar eindelijk tijd om er weer mee aan de slag te gaan kom ik toch niet verder. Nieuwe bougie zit er op, net als een nieuwe dop en slang.
Ook leek het er op dat ik te weinig compressie had, bleek dat de zuiger op zijn kop zat. Dat hersteld en de veren bijgebogen, de zuiger sluit in elk geval de cilinder nu af. Maar het doet het nog steeds niet. Als ik probeer te starten dan wordt de zuiger nat van olie maar het lijkt dat er geen benzine in komt. Zo een geluid maakt het ook, maar krijgt geen ontploffing/knal, heb alleen geen idee waar het probleem zit.
Zal onderstaand foto's sturen hoe het erop zit zodat je misschien kan zien wat het probleem is. Het lastige is dat ik omdat ie niet rijd er ook niet mee naar een garage kan... baal er echt van :doh:
Bijlagen
PHOTO-2020-05-07-18-32-58.jpg
PHOTO-2020-05-07-18-32-58.jpg (190.61 KiB) 10057 keer bekeken
PHOTO-2020-05-07-18-32-57.jpg
PHOTO-2020-05-07-18-32-57.jpg (324.73 KiB) 10057 keer bekeken
PHOTO-2020-05-07-18-32-55.jpg
PHOTO-2020-05-07-18-32-55.jpg (361.68 KiB) 10057 keer bekeken
PHOTO-2020-05-07-18-32-50.jpg
PHOTO-2020-05-07-18-32-50.jpg (306.32 KiB) 10057 keer bekeken
Gebruikersavatar
Dman27
Beginnend gebruiker
Beginnend gebruiker
Berichten: 6
Lid geworden op: do okt 17, 2019 11:05 am
Merk type quad: CPI JE50

Re: CPI JE50 QUAD opvoeren

Bericht door Dman27 »

Opnieuw gesleuteld, probleem zit hem toch in de carburateur denk ik.
compressie is inmiddels goed, membraam opnieuw geplaatst maar dan kruislings geschroefd.
Opvallend detail is dat mijn olietank ineens van vol naar leeg is gegaan :o tijdens het proberen te starten.
Ik heb de quad daarop maar weer geparkeerd, heb echt hulp nodig van iemand die er verstand van heeft.
Niemand die mij kan helpen en toevallig in de buurt van Leidsche Rijn woont?
Gebruikersavatar
Dylan Keizer
Beheerders
Beheerders
Berichten: 879
Lid geworden op: zo aug 22, 2010 10:03 pm
Merk type quad: CPI XT50R en Adly Rocky
Locatie: Amsterdam - Noord
Contacteer:

Re: CPI JE50 QUAD opvoeren

Bericht door Dylan Keizer »

Hoi Damian

Net even alles bekeken het eerste wat ik zou proberen is het starten zonder het luchtfilter in het filterhuis zit een restrictie die mogelijk een probleem vormt. De zuiger moet met het pijltje naar beneden geplaatst worden probeer ook te beginnen met sproeier 95 of 100

Ik zelf demonteer altijd de olie pomp dit zijn nu eenmaal ellende dingen ik meng liever zelf


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Pk's is hoe hard je de muur raakt koppel is hoever je de muur met je meeneemt :text-lol:
Gebruikersavatar
Dman27
Beginnend gebruiker
Beginnend gebruiker
Berichten: 6
Lid geworden op: do okt 17, 2019 11:05 am
Merk type quad: CPI JE50

Re: CPI JE50 QUAD opvoeren

Bericht door Dman27 »

Hoi Dylan,

Het zou ook nog kunnen zijn dat ik een fout heb gemaakt tijdens het ombouwen. Ik heb namelijk eerst de carb gemonteerd en de quad daarmee gestart met nog alle oude rest componenten en zonder luchtfilter erop. De quad liep direct met een hard gebrul en toen gaf ik gas en op zijn toeren viel hij uit. Daarna heeft er geen leven meer ingezeten. Kan ik daarmee iets kapot gemaakt hebben?

Ik zal later vandaag als ik even tijd heb de sproeiers vervangen naar 95 of 100 en dan zonder het luchtfilter ( maar volgens mij had ik dat al eens geprobeerd)
bougie was trouwens droog, heb met een spuit in het bougiegat rechtstreeks benzine gegeven maar ook dan geen start, bougie gecheckt en vonkt.

Nog even een andere vraag maar dan over de uitlaat: er zit nu een grote toeter op ( kan die begrensd zijn ? ) die ik eraf heb gehaald. Weet jij welke ik er het beste voor in de plaats kan kopen?
Bijlagen
IMG_2933.JPG
IMG_2933.JPG (365.48 KiB) 10007 keer bekeken
Plaats reactie