Pagina 1 van 1
CPI XT 50 opvoeren.
Geplaatst: wo sep 17, 2014 7:09 pm
door LeroyD
Goedendag.
Ik ben nieuw in de quad wereldje.
Zaterdag ga ik mijn eerste Quad ophalen.
Het is een CPI XT 50. Helemaal standaard.
Trekt erg traag op en totaal geen power.
Ik heb me rot gezocht via Google hoe ik hem op moet voeren. Wil er ongeveer 55/60 mee gaan rijden en wil graag meer trek kracht.
Ik lees veel over een 70cc en grotere cabrateur.
Maar ik begrijp niet welke 70cc en welke cabrateur ik moet hebben. En wat ik verder eventueel nog nodig heb.
Kunnen jullie mij helpen met duidelijk uitleg met door sturingen (linken) naar diverse 70cc en cabrateurs en wat ik nog meer nodig zou hebben? Voor mijn CPI quad.
Alvast Bedankt voor jullie tijd en uitleg.
Re: CPI XT 50 opvoeren.
Geplaatst: wo sep 17, 2014 7:49 pm
door Dylan Keizer
Hallo en welkom op het forum
aangezien je hier een mede cpi rijder hebt kan ik je veel vertellen kijk eens naar mijn project
http://www.quadforumnederland.nl/viewto ... f=46&t=148 kom je ergens niet uit ? vraag het gerust

Re: CPI XT 50 opvoeren.
Geplaatst: wo sep 17, 2014 8:40 pm
door LeroyD
Jou CPI ben ik erg vaak tegen gekomen.
Maar wat Jij er allemaal aan heb gedaan. Wil ik niet gaan doen. Ik wil er alleen een 70cc onder met een grotere cabrateur. Maar ik kom er niet uit welke 70cc en welke cabrateur ik precies moet hebben.
Re: CPI XT 50 opvoeren.
Geplaatst: wo sep 17, 2014 9:16 pm
door Dylan Keizer
Ja dat snap ik maar als je goed kijkt kom je alle onderdelen tegen hier een kort lijstje
http://www.euroscooters.nl/cilinder-str ... 14428.html cilinder
http://www.euroscooters.nl/spruitstuk-m ... -1543.html spruitstuk
http://www.euroscooters.nl/carburateur- ... -4464.html carburateur
http://www.euroscooters.nl/spruitstuk-r ... -1545.html spruitstuk rubber 30mm
Let op gebruik je andere onderdelen dan hier aan gegeven garandeer ik je een setup om te huilen dit is wat je nodig hebt om de cpi krachtiger en sneller te maken snelheid licht rond de 55 60 km/h
trouwens woon jij in Amsterdam - Noord ?
Re: CPI XT 50 opvoeren.
Geplaatst: wo sep 17, 2014 9:34 pm
door LeroyD
Thanx precies wat ik zocht.
Nee ik kom niet uit Amsterdam noord wel gewoond heel wat jaren geleden. Woon in Purmerend
Re: CPI XT 50 opvoeren.
Geplaatst: wo sep 17, 2014 9:39 pm
door LeroyD
Wat een geld he om 15km sneller te gaan. Zijn er nog andere opties?
Re: CPI XT 50 opvoeren.
Geplaatst: wo sep 17, 2014 9:52 pm
door LeroyD
Ik zag trouwens bij jou foto's dat er een opberg ruimte zit onder je zadel. Daar past zeker net een slot in?
Re: CPI XT 50 opvoeren.
Geplaatst: wo sep 17, 2014 10:02 pm
door Dylan Keizer
Nope daar gaat alleen een luciferdoosje in

meer niet.
Het is inderdaad veel geld maar je krijgt een veel beter en betrouwbaarder blokje standaard zijn ze veel te licht en andere opties heb je gewoon niet
Misschien is het leuk eens af te spreken

Re: CPI XT 50 opvoeren.
Geplaatst: do sep 18, 2014 9:08 am
door LeroyD
Oh dat is wel handig dan dan kan ik me aansteker tenminste kwijt hahaha
Re: CPI XT 50 opvoeren.
Geplaatst: za sep 20, 2014 9:14 pm
door zerty
LeroyD schreef:Wat een geld he om 15km sneller te gaan. Zijn er nog andere opties?
Andere uitlaat.
Kop laten vlakken.
Daar kan je een paar km mee winnen, maar geen 15.
Re: CPI XT 50 opvoeren.
Geplaatst: ma sep 22, 2014 2:19 am
door Dylan Keizer
LeroyD schreef:Oh dat is wel handig dan dan kan ik me aansteker tenminste kwijt hahaha
Ik kan hier helemaal niets meer kwijt mijn CDI licht er onder

Re: CPI XT 50 opvoeren.
Geplaatst: ma sep 22, 2014 2:21 am
door Dylan Keizer
zerty schreef:LeroyD schreef:Wat een geld he om 15km sneller te gaan. Zijn er nog andere opties?
Andere uitlaat.
Kop laten vlakken.
Daar kan je een paar km mee winnen, maar geen 15.
Kan inderdaad maar er zijn helaas geen aangepaste uitlaten te krijgen voor de brommer quads tenzij je ze op maat laat maken maar dat is wel kostbaar

Re: CPI XT 50 opvoeren.
Geplaatst: di sep 23, 2014 8:25 pm
door zerty
DylanKeizer schreef:
Kan inderdaad maar er zijn helaas geen aangepaste uitlaten te krijgen voor de brommer quads tenzij je ze op maat laat maken maar dat is wel kostbaar

Als die pijp uit 1 stuk is kan je altijd de demper eraf slijpen.
En dan zoiets:
erop maken. Deze foto is maar een voorbeeld, je moet natuurlijk even zoeken naar een systeem wat je op je oude pijp kan bevestigen. (Diameter en lengte)
Maar als jij er nog je originele demper er ophebt, is het niet raar dat je maar 15- 20km/u meer haalt met een 70cc.
Bij een 2-takt mag de uitlaat bijna geen tegendruk hebben, dit omdat de uitlaatgassen, niet zoals bij een 4-takt, uit de cilinder worden geperst.
Dit gebeurd door de druk van de uitgezette gassen en iets later doordat de spoelkanalen open gaan er een vers benzine/luchtmengsel de cilinder ingeduwd word
Heb je te veel uitlaat tegendruk, dan zullen er teveel uitlaatgassen in de cilinder achterblijven.
Heb je te weinig tegendruk, dan zal er ook vers mengsel door de uitlaat verdwijnen.
Allebei betekent vermogen verlies.