CDI probleem met Kawazaki KVF650 met hulp van service manual

Vragen en tips bij het onderhoud en reparatie van je quad.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
kawarijder
Geregistreerde gebruikers
Geregistreerde gebruikers
Berichten: 4
Lid geworden op: vr okt 31, 2014 9:23 pm
Merk type quad: Kawazaki KVF650

CDI probleem met Kawazaki KVF650 met hulp van service manual

Bericht door kawarijder »

Beste,
Heb CDI problemen met mijn Kawazaki KVF650, motor gaat niet boven de 3600 rpm (Speed down mode) net zoals riem beveiliging is geactiveerd, maar dit is niet het geval rode lampje knippert niet en heb reset procedure (omwisselen connector) al verschillende malen uitgevoerd. als ik riem beveiliging activeer gaat hij terecht in belt foutmelding (rood lampje knippert) na reset procedure gaat dit terug uit maar motor blijk in slowdown mode te blijven draaien.

Als ik flowchart volg uit service manual hoofdstuk 16-90 "Drive belt failure detection system" volg wijst deze flowchart onderaan naar oorzaak => inspect ingniter, CDI type 21119-004.
Schaken naar 4x4 doet hij ook niet meer maar volgens service manual is dit normaal in deze slow down mode

Als ik de stappen beschreven in servicemanual om al de inputs (sensors) van CDI te controleren dan blijk deze allemaal normaal te reageren en komen normaal binnen. Vandaar mijn vermoeden dat CDI hapert.
Iemand een idee hoe ik de CDI kan uittesten om zeker te zijn of hij werkelijk stuk is?
Alvast bedankt voor jullie reacties
Gebruikersavatar
zerty
Normale gebruiker
Normale gebruiker
Berichten: 61
Lid geworden op: vr nov 22, 2013 6:57 pm

Re: CDI probleem met Kawazaki KVF650 met hulp van service ma

Bericht door zerty »

Ze hebben het ook over een schakelaar die op ON moet staan tijdens reset.
EN
If the Belt Check Indicator light stays on after
completing the resetting procedure two or three
times, the igniter may need to be replaced. A
study of igniters replaced under warranty has
concluded that, actual failure rate of the igniters
is extremely low
however.
En er zijn 2 verschillende reset procedures voor de 650, ligt eraan welk type je hebt.
Misschien dat jeHIER wat aan hebt?
Gebruikersavatar
kawarijder
Geregistreerde gebruikers
Geregistreerde gebruikers
Berichten: 4
Lid geworden op: vr okt 31, 2014 9:23 pm
Merk type quad: Kawazaki KVF650

Re: CDI probleem met Kawazaki KVF650 met hulp van service ma

Bericht door kawarijder »

beste Zerty,

Bedankt voor de reactie, na de reset procedure knippert de led niet meer, dus dit werkt normaal, toch blijft hij traag draaien. als ik schakelaar van belt sensors even loskoppel gaat hij in alarm zoals het hoort led knippert en reset procedure werkt dan weerom normaal, blijf enkel met dat gereduceerd toerental zitten, heb nog navraag gedaan bij dealers en deze zeggen dat igniters praktisch nooit stuk gaan..... zit dus nog steeds met handen in het haar
Ik heb A2 type waar je connectors dient om te wisselen om te resetten,

Groeten,
Gebruikersavatar
zerty
Normale gebruiker
Normale gebruiker
Berichten: 61
Lid geworden op: vr nov 22, 2013 6:57 pm

Re: CDI probleem met Kawazaki KVF650 met hulp van service ma

Bericht door zerty »

Sorry ik kan je verder ook niet helpen..... Ik heb meer verstand van mechanische dingen ipv elektro.
Maar raar dat de dealers verder geen oplossing hebben.
Heb je al op andere forums gekeken of er meer mensen zijn met hetzelfde probleem?
Gebruikersavatar
kawarijder
Geregistreerde gebruikers
Geregistreerde gebruikers
Berichten: 4
Lid geworden op: vr okt 31, 2014 9:23 pm
Merk type quad: Kawazaki KVF650

Re: CDI probleem met Kawazaki KVF650 met hulp van service ma

Bericht door kawarijder »

heb probleem op Quad forum Benelux gepost tot op heden zonder bruikbare reacties, waar zou ik het nog kunnen plaatsen?
Gebruikersavatar
zerty
Normale gebruiker
Normale gebruiker
Berichten: 61
Lid geworden op: vr nov 22, 2013 6:57 pm

Re: CDI probleem met Kawazaki KVF650 met hulp van service ma

Bericht door zerty »

Geen idee, ik zou gewoon de importeur eens bellen. En eigenlijk een oplossing eisen......Laat je niet te snel afschepen, garantie voorbij wil niet zeggen dat je geen rechten meer hebt. De verwachte levensduur of km's speelt ook een rol.
En hoe oud is hij? Ik heb eens op buitenlandse forums gezocht. Er zit ook nog verschil in, vanaf 2002, wat voor systeem erop zit.
En ik heb ook gelezen dat het rood/witte kabeltje op de cdi van de limp-mode is. Probeer eens wat hij doet als die niet aangesloten is.
Gebruikersavatar
kawarijder
Geregistreerde gebruikers
Geregistreerde gebruikers
Berichten: 4
Lid geworden op: vr okt 31, 2014 9:23 pm
Merk type quad: Kawazaki KVF650

Re: CDI probleem met Kawazaki KVF650 met hulp van service ma

Bericht door kawarijder »

Heb al verschillende kawazaki dealer gecontacteerd en al bij één langs geweest, heeft tot hiertoe niets opgebracht, met dit type quad hebben ze blijkbaar weinig ervaring, willen wel een CDI bestellen maar kunnen niets garanderen, kunnen dus kosten voor niets zijn.
Quad is van 2003, model KVF650-A2/B2 met apart rode belt led waarschuwingslampje en dus geen oudere 1/B1 uitvoering.

Heb service manual en rood/wit draad aan CDI in het achteruitrijcontact dit schakelt naar massa zodra je hem in achteruit schakelt ( stuurt ook je achteruitrijlamp) en deze schakelaar werkt normaal. maar ge hem toch loskoppelen want klink wel logisch in achteruit kan je ook niet in hoge toerental.

Vandaag ontsteking en belt failure detection gedemonteerd en nagezien alles lijkt normaal, vrees dat er niet veel meer overschiet dan CDI, alhoewel als ik belt failure detection schakelaar onderbreek gaat hij logisch in "alarm" (rode led knippert) en slow down mode maar toerental is toch nog iets anders dan dat hij nu draait. Begin dus te twijfelen of hij nu toch niet gewoon onterecht in slow down mode (3600 t/m) staat of er nog iets anders scheelt....
Plaats reactie